Stel je eens een wereld voor waarin het makkelijker is om je bedrijf te laten groeien dan je had gedacht. Hoe zou het zijn als jij de 10 simpele stappen kent om je bedrijf naar het volgende niveau te brengen vanaf vandaag?
Maak hieronder kennis met de 10 strategieën om je bedrijf naar het volgende niveau te brengen:
Of het nu gaat om goede vrienden of familieleden, kies (zakelijke) partners die je kunt vertrouwen. Meestal focussen we op het karakter en gedegenheid van personen waarmee we wettelijk een verbintenis mee aan gaan. Maar het doorlichten van andere mensen en organisaties waarmee jij geassocieerd wordt – inclusief jouw verkopers en adviseurs – is net zo kritisch.
Eén van de grootste fouten die startende bedrijven maken, is om meer verplichtingen aan te gaan dan nagekomen kunnen worden. Ze zeggen tegen bijna alles “ja” en hebben gebrek aan focus. De kans is groot dat je bedrijf mislukt als je iedereen wilt bedienen met alle vragen die ze je aan je stellen. sh-ivermectin spot on Start met het maken van een strategisch plan op één A4-tje. Dit strategisch plan dwingt je om je te richten op het creëren en uitvoeren van één oplossing (je product) voor één doelgroep.
In aanvang is het moeilijk om “nee” te zeggen tegen alles wat niet past in je gekozen strategie en focus, maar het kan uiteindelijk één van de beste bedrijfsbeslissingen zijn die voor de langere termijn. Zelf als het betekent dat je je huidige klanten moet weg sturen! Waarom? Omdat het je de gelegenheid biedt om je aandacht te richten op je doel, het geeft je meer ruimte en bandbreedte om te groeien en maakt je toegankelijk voor de vragen van klanten waarop je “ja” wilt zeggen omdat het past in je strategie.
Als je ondernemer bent, weet je wat er op het spel staat en het risico dat je loopt bij het runnen van je bedrijf. Maar hoe ga jij om met de angst om te mislukken of te falen? Naar wie ga jij voor advies en ondersteuning? Dat is waarom het zo belangrijk is om een omgeving/groep te zoeken voor Peer-Support (collegiale ondersteuning). Het is niet alleen een vertrouwelijke omgeving waar je ondersteuning en waardevolle inzichten krijgt, je zult ook sneller kennis vergaren over de meest effectieve en efficiënte manieren om je bedrijf naar het volgende niveau te brengen.
Hoe sneller je afscheid neemt van partners en medewerkers die niet de juiste match zijn, hoe beter. De meeste ondernemers doen echter het tegenovergestelde. We nemen snel iemand in dienst om een vacature in te vullen terwijl we eigenlijk ruimschoots de tijd moeten nemen om te bepalen of de kandidaat het juiste karakter en persoonlijkheid heeft en of de kernwaarden van de kandidaat voldoende in lijn zijn met die van het bedrijf. Daarna zijn ondernemers langzaam en terughoudend in het ontslaan van een medewerker, ook al zegt het buikgevoel dat het niet gaat werken. Door “Hiring Slow and Fire Fast”, zul je ervaren dat het meer efficiënt en effectief is voor zowel jezelf, het bedrijf en voor de medewerker die het betreft.
NB: Waar in deze blog medewerker(s) staat, kan ook team of samenwerkingspartners gelezen worden.
Neem de tijd om een omgeving te creëren waar je medewerkers graag willen zijn. Denk er eens over na – je brengt meer van je wakkere uren door op je werk en met collega’s dan ergens anders of met iemand anders. Is het dus niet de moeite waard om de tijd te nemen een omgeving te scheppen waarin mensen met plezier werken? Wat is de cultuur binnen jouw bedrijf? Heb jij een sterke set van kernwaarden en worden deze door je medewerkers onderschreven en nageleefd? Het bouwen van een organisatie waar mensen graag willen werken, is één van de meest cruciale voorwaarden om een duurzaam bedrijf te bouwen en te laten groeien.
Met Social Media binnen handbereik, is de 21e eeuw de allerbeste tijd om je merk online te promoten. Het is nog niet zo lang geleden dat je een PR bureau moest inschakelen om merkidentiteit en –bekendheid op te bouwen. Maar nu, als je vastberaden en ijverig genoeg bent, kun je een merk opbouwen door op regelmatige basis sterke inhoudelijke artikelen te creëren en deze via Social Media te verspreiden zodat je publiek aantrekt en aan je bindt.
De beste marketing is via je huidige klanten. Hoewel dit misschien voor de hand liggend is, doen de meeste ondernemers er niets mee. ivermectin gf213 We voelen ons ongemakkelijk om bestaande klanten te vragen om verwijzingen of we realiseren ons niet wat een krachtig marketing instrument dit kan zijn. Maar als je het niet probeert, zul je de voordelen er niet van plukken. Het is werkelijk best eenvoudig om te doen mits je jouw product of dienst met zekerheid weet te presenteren. Het is een aanwinst voor het verder opbouwen van je bedrijf. do ivermectin horse paste kill human demodex
Schakel een groep van betrouwbare mentoren in om je te adviseren op de kernpunten om je bedrijf te laten groeien. Misschien lijkt het onwaarschijnlijk dat een raad van advies een kritische factor is voor je business-succes, het kan wel één van de belangrijkste factoren zijn in jouw bedrijfsontwikkeling – zij bieden strategische adviezen en aanvullende vaardigheden om door te groeien naar het volgende level.
De allerbelangrijkste factor in jouw succes zijn jouw mensen – je partner, je adviseurs, je team en je peers. Al deze individuen ondersteunen je om dat te doen wat je bedrijf naar het volgende niveau brengt. Dat betekent dat je het niet alleen hoeft te doen maar je moet wel de juiste mensen vinden, ze empoweren en hen in staat stellen om de kracht en het potentieel van hun talent, vaardigheden en gedrevenheid te ontwikkelen.
Alle 10 de elementen die hierboven genoemd zijn als stappen om je bedrijf naar het volgende niveau te brengen, maken onderdeel uit van het jaarprogramma: Step Into Your Business Genius.
Wil jij naar het volgende niveau, wil jij je inkomstenplafond vergruizen en met minder energie meer resultaat halen? Lees hier hoe Step Into Your Business Genius jouw ambitie ondersteund //link to sales page
Met dank aan Dave Kerpen, CEO of Likeable Local and mede-oprichter van Likeable Media, kun je meteen aan de slag. Want hij heeft de 10 bewezen strategieën die hem gigantisch succes hebben gebracht over de afgelopen jaren, gedeeld.
Step Into Your Business Genius
Annerie van der Sterre